Naše jedlá pripravujeme z kvalitnej čerstvej zeleniny, ovocia, strukovín, rastlinnýchbielkovinových výrobkov,korenín, kvalitných rastlinných olejov, čerstvej špaldovej múky a bez vajec.

Rastlinné bielkoviny:

Zelenina
Je zdrojom základných reťazcov aminokyselín – základnej stavebnej látky bielkovín. 

Strukoviny
Sú zdrojom kvalitných rastlinných bielkovín.Obsahujú zdravé tuky, minarálne látky  - horčík, zinok, železo,draslík, meď a vápnik a vitamíny skupiny B, E a A, kyselinu listovú a vlákninu. Používame rôzne druhy fazule, sóju, cícer, hrach, rôzne druhy šošovice,mungofazuľka, adzuki fazuľka, mungdál, urdál, toordál. Pre nízky obsah sacharidov a tukov sú vhodné pre každého , napr.aj pre diabetikov.

Výrobky zo sóje:

Tofu
Najrozšírenejšia surovina v ázijskej a vegetariánskej kuchyni.Často je označované ako „sojový syr“. Používame tofu biele“ bez príchute, alebo údené, zeleninové  či marinované.  Tofu je veľmi výživná potravina. Je  zdrojom vápniku, horčíku, železa a nenasýtených mastných kyselín. Neobsahuje  cholesterol a len  velmi málo sacharidov a tukov.

Okara
Vzniká pri výrobe tofu. Je to sójová vláknina, je chutná a prospešná pre naše črevá.

Tempeh
Najkvalitnejší produkt zo všetkých sojových výrobkov. Obsahuje všetky aminokyseliny. Pripravuje sa fermentovaním z uvarených, roztlačených a do blokov zlisovaných sojových bôbov s prídavkom bakteriálnej kultúry.

Seitan
Seitan je rastlinná bielkovina z pšeničnej múky – nie je vhodný pre bezlepkovú diétu. Vyrába sa v rôznych chuťových variáciách.

Robi
Tepelne upravený polotovar, vyrobený zo zmesi rastlinných bielkovin: ryžovej bielkoviny, pšeničných klíčkov a červenej repy. Neobsahuje cholesterol, tuk a má  nízký obsah sacharidov. Nie je vhodný pre bezlepkovú diétu.

Sojové kocky/granulát
Vyrábajú sa zo sóje,majú vysoký obsah vlákniny a bielkovín, nízký obsah tuku. Obsahujú vitaminy B,A,E a z minerálnych látok vápnik, fosfor a železo.

Céria
Je to pšeničná bielkovina, vzniknutá hmota sa ďalej spracuváva s vodou, koreninami a zeleninou. Ponúka tak veľa možností na prípravu rôznych jedál, nakoľko sa dá tvarovať.

Hraška
Bezlepková zmes na obaľovanie, zahusťovanie, slúži aj ako náhrada vajec. Vyrába sa v rôznych chuťových variáciách.

Sójové mlieko
Rastlinný nápoj s vysokou nutričnou hodnotou. Vyrába sa zo sóje a vody. Vhodný pre dibetikov a ľudí s intoleranciou na kravské mlieko.

Tofunéza
Skvelá rastlinná alternatíva majonézy, nitrične bohátá na minerály a vitamíny, ľahko stráviteľná, vhodná v studenej kuchyni, pri výrobe dresingov a rastlinnej tatárkej omáčky.

Obilniny:

Špaldová pšenica
Druh pšenice, který obsahuje najviac bielkovín zo všetkých obilnín, má vysoký obsah vlákniny. Špaldová múka má ořieškovú chuť, je ľahko stráviteťná a bohatá na vitamíny. Môže byť hladká, hrubá, celozrnná, celozrnná jemná.

Ryža basmati
Patrí medzi najkvalitnejšie ryže na svete, pre svoju vynimočnú chuťa kvalitu je pravidelnou súčasťou nášho jedálného lístka.

Kuskus
Vyrába sa  z tvrdej pšenice, ktorá sa spracováva na malé guličky. Tie sa potom naparujú a vysušujú. Slúži ako príloha k slanému jedlu, ktorá je ľahká a výživná alebo ju možno pripraviť na sladko ako dezert a to  za pár minút. 

Koreniny a dochucovadlá:

Príprava korenín pred varením – najlepšie je semienka opražiť jemne na sucho, potom zomlieť. Takto uvoľníme všetko dobré, čo sa v koreninách nachádza. Ak nepotrebujeme ich mlieť, tak ich jemne opražíme na kvalitnom oleji a pridáme dalšie suroviny. Čerstvé, prípadne sušené bylinky je najlepšie pridať do jedla až na konci varenia, nechať jedlo prejsť tak, aby sa spojili všetky chute.

Asafoetida
Aromatická živica koreňa Ferula asafoeida, pre svoju výraznú chuť a arómu sa používa v malom množstve. Má chuť podobnú cibuli, je účinná pri nadúvaní, stimuluje srdce, pľúca a krvný obeh, je antibakteriálna, vypudzuje z tela hlieny a jed.

Chilli
Má pálivú chuť, vysoký obsah vitamínu C. Likviduje baktérie z tela, čistí dychacie cesty, lieči kašeľ a nádchu, prečisľuje telo a kožu. Ochladzuje organizmus.

Fenikel
Známy aj ako sladká rasca, používa sa hodne v zmesiach korenín, osviežuje dych, pomáha pri trávení a upokojuje nás.

Horčičné semienka
Majú štipľavo-orechovú chuť, jedlu dodávajú špecifickú chuť, pomáhajú pri liečbe kožných ochorení, parazitoch, liečbe pečene, žalúdka a pri reumatizme.

Klinček
Má silné antiseptické účinky, je veľmi aromatický. Je súčasťou mnohých zmesí korenín.

Kajanské korenie
Je to prášok, ktorý sa pripravuje zo sušených červených chilli, dáva jedlu ostrosť.

Kardamon
Vhodný pri dochucovaní sladkostí, osviežuje dych a zlepšuje trávenie.

Listy karí
Pochádzajú zo stromu Karí  z JV Ázie, používa sa hlavne ako korenie do polievok a zmesí.

Koriander
Vňať pre svoju silnú arómu sa používa do polievok, zeleninových jedál a dresingov. Semienka nám pomáhajú vstrebať škrobovité jedlá a koreňovú zeleninu. Podporuje trávenie, antibiotikum, afrodiziakum.

Kurkuma
Žltý koreň, podobný zázvoru, má výrazné antioxidačné, protirakovinové a desinfekčné účinky. Používa sa všade tam, kde dávame soľ.

Rímska rasca – kumín
Aromatická korenina, stimuluje trávenie, celkovo posilňuje organizmus.

Grécke seno – Pískavica
Používa sa v zeleninových zmesiach, má horkastú chuť. Reguluje obsah cukru v krvi, ženám po pôrode pomáhajú obnoviť životnú silu a stimuluje tvorbu  materského mlieka.

Kalinji
Semienka čiernej farby, pridávajú sa do zeleninových jedál a placiek. Sú cibuľovej chuti.

Škorica
Je to sušená kôra stromu, silne aromatická, mierne nahorklá a sladká. Otepľuje nás, je protizápalová a blahodárne pôsobí na mozog.

Šafrán
Kráľ korenín, je to sušená blizna šafránového krokusu. Každý krokusový kvet má len tri šafránové tyčinky a na 1 kg šafránu treba ručne nazbierať 140 000 kvetov. Používa sa na ochutenie ryže, sladkostí a nápojov. Je amtiseptický, posilňuje všetky vnôtorné orgány, je to afrodiziakum a tonikum.

Zázvor
Používame koreň, výrazná štipľavá a korenistá chuť. Silne prehrieva, podporuje trávenie, vhodný pri nachladnutí.